Wednesday, June 4, 2008

zakzik,cairo

"budak2 kat cni ada yang malas nak pegi kuliah..ni ko kuliah zakzik..haha..mepek ah ko"
antara ungkapan yang terngiang-ngiang dalam kepala otak aku. antara satu alasan untuk aku memlilih kuliah zakzik adalah sebab aku ingin ke kuliah. selagi aku dapat restu dari ibu bapa aku. selagi badan aku masih bertenaga. selagi aku masih sihat aku akan teruskan langkah aku untuk mengadap ilmu.
zakzik adalah sebuah daerah yang terletak kira-kira 96km ke utara kahirah.


View Larger Map

aku bayangkan perjalanan aku dari pasir ris ke jurong west. tak penat? kalau sayidina ali boleh melangkah jauh beribu batu untuk mendapatkan setitik ilmu dari gurunya, kalau rasulullah SAW mampu berjalan dengan kakinya.. kenapa aku tidak?
"tuntutlah ilmu kalau sejauh negeri cina"

1 comment:

shahib said...

so yang pasal zagagiz tu kau bole letak nie pat blog..

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Zagazig,+Ash+Sharqiyah,+Egypt&ie=UTF8&cd=1&geocode=0,30.583700,31.507200&ll=30.590637,31.712036&spn=1.342918,2.200012&z=9&iwloc=addr